vineri, 29 august 2008

Din septembrie vacile dau mai puţin lapte



Acest titlu pare ciudat pentru un blog. Dar există o explicaţie.
Nu mă interesează că se scumpeşte iar laptele, sau că noi avem cel mai mare preţ/litru de lapte din Europa.
Mă interesează motivul pentru care se scumpeşte laptele.
Cică, procesatorii laptelui va cumpăra din septembrie litrul de lapte mai scump de la ţărani/ferme deoarece producţia laptelui scăde în anotimpurile friguroare. Să nu mai pomenim că ţăranii primesc 0,7 lei/litru, asta este altă poveste.
Eu stau să îmi amintesc dacă în vreo primăvară am văzut o ştire opusă acesteia. Nici un procesator de lapte nu a scăzut preţurile asta primăvară, spunând că producerea laptelui va creşte în anotimpul călduros.
Aţi înţeles esenţialul şi nu vreau să readuc aminte şi să despic firul în 4 despre alte probleme pe temă asta. De exemplu : "De ce plătesc 5 lei/litru de lapte în magazin, dacă ţăranul îl vinde cu 0.7 lei ?" "De ce importatorii de medicamente vor să crească preţul medicamentelor pe motiv că a crescut euro, dar nu l-au scăzut când a scăzut şi euro ?" şi multe altele.

Ştirea o vedeţi aici.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Petre Tutea avea un raspuns pentru intrebarile esentiale specifice romanilor:

D-AIA !

Cristina spunea...

M-am informat cu privire la articolul tău şi am aflat că preţurile nu mai scad pentru că procesatorii îşi permit profituri înalte, iar preţurile cresc pentru că regulile administrative de tip UE impun tot felul de certificate, adeverinţe, aprobări etc. care umflă costurile investiţiilor şi reduc oferta. Piaţa din România nu este suficient de liberă, nu prea există ofertă de unde rezultă preţuri umflate. (Sursa:Cosmin Marinescu - conferenţiar universitar doctor la Catedra de Economie şi Politici Economice din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti)