Vorbesc despre salariile profesorilor şi despre calitatea învăţământului.
Ok, salariile profesorilor sunt mici dar, după părerea mea, profesorii câştigă cât merită.
În sectorul privat, ca să obţii o mărire de salariu trebuie mai întâi să arăţi că meriţi şi abia apoi o vei obţine mărirea. Bine, unii profesori câştigă chiar foarte puţin şi aici NU mă refer la proferosii universitari.
Eu, ca cetăţean, sunt dispus să fac un compromis. Sunt deacord că profesorii să obţină o mărire de 50% la salariu şi poate pe viitor mărirea să fie şi mai mare. Dar... arătaţi că meritaţi. Peste 4 ani (la următoarele alegeri) vreau să veniţi cu o lista de realizări şi apoi să cereţi măriri în funcţie de merite.
Deci, sunt deacord să primiţi mărirea dorită, dar data viitoare nu o să mai fiu atât de indulgent.
Acum, vreau să vorbesc despre calitatea învăţământului şi despre viitoarele realizări ale profesorilor. Nu spun că numai voi (profesorii) sunteţi de vină pentru tot ce se întâmplă în învăţământ. Şi elevii au partea lor de vină pentru că îşi permit prea multe. De la lecţii neînvăţate, până la cearta cu profesorii, lipsa de la ore, neatenţia la lecţie, etc. Dar tot datoria voastră este să preluaţi conducerea în astfel de situaţii.
Să luăm nişte exemple.
Regulamentul spune că la 40 de absenţe pe an elevul poate fi exmatriculat, dar niciodată nu se aplică această regulă şi astfel ajung unii elevi să acumuleze 3-400 de absenţe. Eu cred că rezolvarea este simplă. O înştiinţare a elevilor la început de an şcolar despre cum se va respecta regulamentul anul acesta. Apoi .. primi elevi care vor depăşii numărul de 40 de absenţe (probabil în primele 2-3 săptămâni) vor fi înştiinţaţi că, dacă mai lipsesc nemotivat vor fi exmatriculaţi (asta ca să le mai dăm o şansa să îşi revină). Dacă aceşti elevi mai chiulesc o dată nemotivat vor fi daţi afară. O să fie câţiva "câştigători" dar va fi o lecţie pentru ceilalţi care vor realiza că înştiinţarea de care au avut parte la începutul anului a fost pe bune. Şi astfel vor înceta să mai chiulească de la şcoală.
Un alt exemplu ar fi cu notele din burtă şi cum trec unii clasa şi nici nu ştiu ce studiază la materia respectivă. (Şi aici recunosc că m-am încadrat şi eu, dar nu e vina mea, e vina sistemului).
Problema stă în felul următor: Profesorul încearcă să predea materia, elevii nu sunt atenţi, vine perioada când elevii trebuie să fie evaluaţi şi... ei ... nu ştiu nimic. Nu ştiu nimic că nu îi interesează, nu că nu ar fi capabili. Elevii nu vor să înveţe pentru că ştiu, oricum profesorii o să îi treacă şi aşa ajung să termine şcoala şi să nu ştie nici măcar lucruri elementare. Dacă profesorii ar fi corecţi şi ar pune note pe merit, unii elevi ar ajunge să rămână corijenti pe primul semestrul şi au o şansă să îşi revină pe semestrul II. Dacă nici asta nu îi sperie, o să rămână corijenti şi pe semestrul II şi astfel ajung "olimpici de vară", şi vor fi nevoiţi să înveţe dacă nu vor să rămână repetenţi.
Şi mai sunt o grămadă de măsuri care ar putea fi luate dar nu e de datoria mea să le găsesc. Ştiu că aceste măsuri sunt drastice şi unii elevi ar avea de suferit de pe urma lor, dar nu credeţi că ar suferii pe drept ? Probabil vor rămâne câţiva elevi fără şcoală (care oricum dacă ar fi terminat-o nu ar fi fost marea lor realizare), dar ceilalţi elevi care vor absolvi, ar avea o calitate superioară.
Un comentariu:
Ai dreptate in privinta profesorilor. Si la noi la liceu era la fel; profesorii care se respecta au ore model, cu elevi linistiti,in plus au si activitati interesante in timpul orelor, insa cei care sunt usor de manipulati, se lasa pe mana elevilor, modelandu-i cum vor muschii lor, mai pe romaneste. Iar faza cu maritul salariului...eu zic ca e destul 10 milioane, sau 12, cate-or lua.Parerea mea.
Cat ar trebui sa aiba? ca doar nu sunt medici ca sa salveze vieti.Unii profesori se duc la scoala degeaba si au pretentii mari de la Guvern.In fine, sunt multe de adaugat, dar cam atat momentan.
Trimiteți un comentariu